Babybump vecka 33

 
 
Inskolningen har startat och det är pirrigt. Hur ska man klara av detta?! I princip det enda jag tänker på (emellan lillasysters sparkar).
 
 
 
 
 
 
Hur långt gången: 33 veckor (32+6).
Kön: Tjej ♥
Viktuppgång: 10 kg, har visst gått ner 1 kg sen förra veckan.
Kläder: Shorts och linnen (jisses vad varmt vi haft den senaste veckan).
Bristningar: Nej!
Naveln putar utåt eller inåt: Beror på hur mini ligger där inne. Oftast utåt.
Sömn: Rätt så bra, har ju varit såå varmt dock.
Bäst denna veckan: Alla mysiga utflykter/promenader vi hunnit med när D kommit hem från jobbet.
Saknar: Springa runt och leka med Ivano utan en mage som är i vägen.
Cravings: Fortfarande blåbär. D säger att jag och Ivano är besatta ha ha.
Bebisens rörelser: KICKBOXARE!!!!!
Illamående: Nej.
Vigselringar på eller av? Av.
Glad eller retlig: Glad.
Ser fram emot: Att lillasyster kommer ut innan mina revben knäcks. Just det, nytt BM besök också.
 
Andra symptom: Att läsa i appen att man ska känna fosterrörelser varje dag, många gånger per dag gör ju att man blir lite orolig. Inte så att jag inte känner något, lillan är igång jämt, men just det att man måste tänka på det. Ibland när man inte känt nått på ett tag får man nästan lite panik innan man minns att det ju inte var så länge sedan man kände en spark.
 
Nu kan man även känna ett ökat tryck nedåt. Appen har så rätt, för just denna vecka kände jag det. Precis så var det med Ivano också, i vecka 33 kände jag det. Inte så roligt och ganska obehagligt, men blir verkligen chockad. Under denna vecka har jag nog känt det 3 ggr sammanlagt, och det har alla gånger varit då jag varit ute och gått. En sammandragning och dessutom det trycket nedåt på det och man undrar nästan om inte allt kommer sätta igång, innan det går över. Näää, hon får allt hålla sig lite till tycker jag.
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback