Babybump vecka 29

 
 
Känns toppen att jag nu är inne i tredje trimestern. Slutspurt!! Det har verkligen gått mycket snabbare denna graviditet. Varje gång jag satte mig ner för att måla en ny tavla kändes det som jag precis gjort den innan. Känns så himla roligt att vi ska bli 4 snart, känns komplett liksom. Fast självklart är vi lite nervösa. Kommer hon att vara lika snäll som Ivano var (betonar var för nu busas det ju för fullt, my God!)?
 
 
 
 
 
 
Hur långt gången: 29 veckor (28+6).
Kön: Tjej ♥
Viktuppgång: 8,7 kg.
Kläder: H&Ms mammajeans är BÄST!
Bristningar: Nej!
Naveln putar utåt eller inåt: Beror på hur mini ligger där inne.
Sömn: Trångt (pga Ivano) men bra.
Bäst denna veckan: Att vi är på semester.
Saknar: Sommaren (detta eviga tjat!).
Cravings: Blåbär, fått massor av pappa. Sååå gott!
Bebisens rörelser: All the time! Denna unge sover inte mycket.
Illamående: Nej.
Vigselringar på eller av? Av.
Glad eller retlig: Glad.
Ser fram emot: Lite sol och värme på vår semester tack. Speciellt nu när vi bestämt oss för att bli kvar här hemma i Sverige och inte åka till Kroatien.
 
Andra symptom: I appen står det att bebisen nu inte har så mycket plats att röra sig på, förklarar ju verkligen att sparkarna känns annorlunda nu. Nu liksom pressar hon sig utåt. Ibland känner man ett visst obehag och då ligger hon säkert och trycker på något organ, för efter ett tag går det över.
Har slarvat som fasen med järntabletterna. Men nu har jag tagit första i alla fall. Undrar om jag kommer känna någon skillnad, har ju absolut inte känt mig supertrött eller så. Fast det kanske handlar mer om att fylla på järnförrådet (säger man så?).
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback