Babybump vecka 21

 
 
Jo, men här kommer vecka 21. Lagon tills vi går in i vecka 22 imorgon höhö. 
 
 
 
 
 
 
Hur långt gången: 21 veckor (20+6).
Kön: Tjej!
Viktuppgång: 7 kg (!) ≈ 5,5 kg OBS REDIGERAT!
Kläder: Nu har jag lagt undan alla mina vanliga jeans och byxor i alla fall. För obekvämt att strosa runt i.
Bristningar: Nej, och påminnelse till mig själv "KÖP KOKOSOLJA". Har ju inte fått tummer ur än och inte smörjt in mig en endaste gång. Katastrof!! Klarade mig ju förra graviditeten och det ska jag banne mig göra denna med.
Naveln putar utåt eller inåt: Inåt.
Sömn: Helt okej!
Bäst denna veckan: Har känt dem första rörelserna!!! En vanlig kväll i soffan framför Micke & Veronica med D. Inga sparkar eller så, men lillan är på G. D sa att han kände henne också.
Saknar: Har klarat mig igenom ännu en vecka, utan att sakna något. Yes!
Cravings: Yoghurt & müsli. Äter det typ jämt.
Bebisens rörelser: Ja, nu är det på G. 
Illamående: Nej.
Vigselringar på eller av? På.
Glad eller retlig: Lycklig.
Ser fram emot: Sol och värme. Jag menar det är ju ändå juni.
 
Andra symptom: Känns underbart att ha passerat hälften av graviditeten. Nu kommer det verkligen att gå fort det sista. Jag mår faktiskt riktigt bra. Känner mig nästan som vanligt.
Bebisen kan ju höra ljud sen ett par veckor tillbaka så ibland undrar jag vad hon tänker om oss tre. När vi leker och gapar och gör konstiga ljud med Ivano. Det är tur att vi sjunger en hel del emellanåt också. 
Häromkvällen när jag nattade busungen så tittade han på magen och började nypas. Inte bara jag som tycker att den växer med rekordfart haha.
 
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback