Babybump vecka 23

 
 
 
Ibland har man noll fantasi till en ny tavla, och då är sådana här som "bebis är lika stor som..." eller "bebis är lika lång som..." perfekta. Jag hoppas ni ser att det är en Twister jag försökt mig på ha ha.
 
Annars så förundrades jag ju över min vikt förra veckan. Vår våg är helkonstig alltså. Så nu har jag ställt mig på den och gått av typ 10 ggr för att det verkligen ska stämma. Det är säkert batterierna som är helkass, för jag har inte gått NER i vikt helt plötsligt.
 
 
 
 
 
 
Hur långt gången: 23 veckor (22+6).
Kön: Tjej!
Viktuppgång: 5,9 kg. Känns ju helt klart bättre än förra veckans 7,3 kg. Vecka 20 var det 5,3 kg och det stämmer säkert. Sedan är ju vecka 21 och 22 helgalet som sagt. Får gå in och redigera detta. Det är ju roligt sen när man går tillbaka nån gång att det är korrekt.
Kläder: Leggings är ju extra skönt nuförtiden.
Bristningar: Nej! 
Naveln putar utåt eller inåt: Inåt.
Sömn: Toppen! Lyx att ha en liten kille som gillar att sova länge.
Bäst denna veckan: Nu kan man se hur magen putar utåt och rör på sig när sessan sätter igång. En stark liten krabat där inne (kanske är en bra egenskap med en storebror).
Saknar: Alltså varför saknar man alkohol? ha ha
Cravings: Lugnt på den fronten denna veckan.
Bebisens rörelser: Ja!
Illamående: Nej.
Vigselringar på eller av? På.
Glad eller retlig: Glad.
Ser fram emot: Midsommar. Ska bli sååå roligt nu på fredag! Jag och D är verkligen taggade!
 
Andra symptom: Fortfarande nästan helt symptomfri. I appen står det att halsbränna, förstoppning och ont i sidan av magen är ganska vanliga, så jag är glad att jag slipper allt sånt... än så länge. Man ska ju inte ta något för givet...
 
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback