Babybump vecka 38

 
 
Märks ju att det är i slutet på graviditeten då jag knappt har någon rutin alls längre med att lägga ut magbilderna. Snart är ju liksom vecka 39 förbi och jag ligger efter med vecka 38.
 
Minns ni "Ready to Pop" bilden från förra graviditeten? Med tuggummit? Jäklar vad jobbigt det var. Som tur är blev ju resultatet riktigt roligt.
 
 
 
 
 
 
Hur långt gången: 38 veckor (37+6).
Kön: Tjej ♥
Viktuppgång: 13,1 kg (oj! fortfarande samma vikt).
Kläder: Förra veckan tipsade jag om byxorna från Lindex. Glöm dem! Efter en tvätt (i 30 grader) så försvann en hel del av den snygga vaxade looken och dessuom blektes den svarta färgen en aning. Funkar fortfarande att ha dem, men det känns ju supertråkigt. Så köp inte dem! 
Bristningar: Nej!
Naveln putar utåt eller inåt: Utåt, för det mesta.
Sömn: Så där! Fast konstigt nog så är man inte så värst trött alls.
Bäst denna veckan: Att jag tagit mig i kragen och packat BB-väskan!!
Saknar: Gosa med en liten bebis.
Cravings: Suuura satsumas! Jag och Ivano har käkat massor ha ha.
Bebisens rörelser: Ja, hon är fortfarande livlig. Ser dock riktigt roligt ut när det börjar puta ut från magen åt alla håll.
Illamående: Nej.
Vigselringar på eller av? Av.
Glad eller retlig: Glad och förväntansfull!
Ser fram emot: Alla ser vi fram emot att träffa lillasyster!!
 
Andra symptom: Denna veckan har jag varit hos barnmorskan. Vi snackade ganska mycket om det som komma skall, förlossningen, och hur man ska förbereda sig. Vi fick till och med boka in en extra tid då vi inte hann med att skriva ett förlossningsbrev. Jag är sååå kluven, men man får verkligen tänka positivt och tro att dem som jobbar på BB kan sin grejj.
 
Annars så känner jag en stickande känsla down there nästan varje gång hon rör på sig. Ganska så obehagligt. Lite sammandragningar och så under dagarna, men inte så mycket mer än det. Vill ju att det bara ska komma igång nu ju!!!
 
Jobbar en vecka till och sedan fortsätter jag jobba hemifrån den sista veckan. Känns säkrast så faktiskt! Sedan tycker jag det räcker med en vecka innan hemma, tror jag hade blivit såå uttråkad annars.
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback