Babybump vecka 34

 
 
Nästa vecka ska jag vara super-duper-kreativ och ta igen denna veckan. 
 
 
 
 
 
 
Hur långt gången: 34 veckor (33+6).
Kön: Tjej ♥
Viktuppgång: 11,2 kg.
Kläder: H&Ms mammajeans (bäst på marknaden) och mina gamla toppar.
Bristningar: Nej!
Naveln putar utåt eller inåt: Utåt.
Sömn: Ok, förutom då Ivano vaknat och varit ledsen. Antar att det är inskolningen som gör att han vaknar på grund av alla nya intryck.
Bäst denna veckan: Att jag äntligen kan berätta den fantastiska nyheten att jag ska bli moster!!! Anas och Patricks lilla bebis kommer i början på mars och vi längtar massor allihop.
Saknar: Tiden då man hade en liten plutt och dagis inte ens var påtänkt.
Cravings: Gröna (sura) äpplen.
Bebisens rörelser: Mammas kickboxarprinsessa.
Illamående: Nej.
Vigselringar på eller av? Av.
Glad eller retlig: Glad.
Ser fram emot: En bebis!
 
Andra symptom: I appen står det att en del barn lägger sig tillrätta denna veckan. Besöket hos BM nu i veckan visade att bebisen fortfarande inte gjort det. Nästa gång vi träffas och hon fortfarande tycker det känns samma blir det ett ultraljud. Vissa har ju en livmoder som är formad på ett visst sätt och som gör att alla graviditeter slutar i sätesbjudning. På nått sätt känns det som att det kommer vara så denna gången också.
 
Andra vanligt förekommande symptom i denna veckan är att man kan bli svullen, och jag har klarat mig jättebra. Än så länge kanske jag ska tillägga. Är nog inte värst svullen någonstans. Mina symptom är främst det ständiga kissandet, att det känns som att bebisen ska sparka sig ut och att det nu börjar bli tungt. Med andra ord är det en drömgraviditet. Det var nästan samma sak med Ivano, men då kände jag av ryggen mycket mer. Nu känner jag knappt ryggen alls och det är underbart!
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback