Babybump vecka 36

 
 
Vecka 35 som jag inte hunnit lägga ut innan kommer samtidigt som denna (se inlägget nedan).
 
I helgen anordnades en Babyshower till min ära. Åhh ♥ ♥ ♥ Det var såå himla fint alltihop! Till och med att jag vågar påstå att det var den finaste Babyshowern jag någonsin sett. Helt ärligt! Det var helt perfekt anordnat. Allt ifrån dekorationerna, bakverken, maten, lekarna till presenterna som jag fick. Loved it all! TACK alla underbara som medverkade!
 
 
 
 
 
 
Hur långt gången: 36 veckor (35+6).
Kön: Tjej ♥
Viktuppgång: 13,1 kg.
Kläder: Skulle helst vilja gå i trosor hela tiden ha ha. Får ju en del sammandragningar under dagarna och då känns allt obekvämt. Känns som allt bara sitter åt.
Bristningar: Nej!
Naveln putar utåt eller inåt: Utåt.
Sömn: Ganska bra. Toabesök och så Ivano som vaknar runt 3 varje natt gör en inte superpigg. Som tur är tar Davor honom och ibland somnar han om ganska fort.
Bäst denna veckan: Min Babyshower (inte mycket som slår den) och så det fina vädret vi haft!
Saknar: Att kunna prova ut kläder och shoppa som en vanlig (läs EJ gravid) människa.
Cravings: Hmmm, inte något faktiskt!
Bebisens rörelser: Yup!
Illamående: Nej.
Vigselringar på eller av? Av.
Glad eller retlig: Jätteglad!
Ser fram emot: Att få prova alla fina kläder jag fått på lillasyster ♥
 
Andra symptom: Tidigare i veckan så var jag hos min BM. Som vi trott så var det svårt att med 100 % säga om bebisen lagt sig tillrätta eller inte (även om hon trodde att det var huvud ner). Så på fredagen åkte jag till NÄL för en snabb lägeskontroll. Duktiga tjejen hade vänt på sig och låg med huvudet neråt precis som det ska vara, men var inte fixerad. Det hade jag inte trott.
Dock måste jag erkänna att jag nästan blev lite besviken. . . eller okej jag blev mer besviken än glad. Nu är det ju fritt fram för en vaginal förlossning. Men jag vet helt ärligt inte ens om jag vill det. Det är alltid lättast när man inte har ett val och tvingas rätta sig efter något, som det hade blivit om bebisen legat i säte.
 
Annars är det vanligt med kraftiga, tydliga drömmar, då det är mycket som ska bearbetas inför förlossningen. Det har jag inte börjat ha ännu, men jag tänker väldigt mycket på den. Fasen vad skrämmande egentligen. Stor skillnad jämfört med första graviditeten. Då ville man typ bara köra på.
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback