Babybump vecka 37

 
 
Kortet togs i måndags så nu är det ännu färre dagar kvar. . . Yayyyy!!!
 
 
 
 
 
 
Hur långt gången: 37 veckor (36+6).
Kön: Tjej ♥
Viktuppgång: 13,1 kg (står kvar på samma vikt denna veckan).
Kläder: Måste tipsa om byxorna jag har på mig på bilden ovan. Dem är ifrån Lindex mammakollektion och inte alls sådana som går över magen. Mudden är kort och slutar typ under magen, känns som det är mycket skönare nu så här i slutet på graviditeten. Sedan är dem ju supersnygga också, svarta och har en rockig vaxad look. Nej, jag gillar dem verkligen. 
Bristningar: Nej!
Naveln putar utåt eller inåt: Utåt.
Sömn: Njaaa. Många toabesök och Ivano som vaknar varje natt prick kl 03 är typ pigg. 
Bäst denna veckan: Att jag hunnit med det mesta på jobbet. Visserligen jobbar jag ju än, men det känns skönt att allt går enligt plan.
Saknar: Min vanliga kropp! Nu känner man sig ju bara stor och klumpig.
Cravings: Öl ha ha. Vad är det med mig och öl när jag är gravid? Annars är jag ju absolut ingen öldrickare.
Bebisens rörelser: Ja, stackars liten vad trångt det måste vara där inne nu.
Illamående: Nej.
Vigselringar på eller av? Av.
Glad eller retlig: Jätteglad!
Ser fram emot: Att träffa lillasyster.
 
Andra symptom: BB väskan är fortfarande inte packad. Känns som jag aldrig har tid eller ork att ta tag i det. D tjatar varje dag om att jag bara ska göra det. Ser nästan framför mig hur jag springer runt och packar allt i panik när det väl är dags och hur irriterad han ser ut ha ha. Well, till helgen då tar jag tag i det!
 
Börjar känna mig trött nu. Det är tungt och på kvällarna orkar man verkligen inte med mycket. Att Ivano kom en månad för tidigt var faktiskt riktigt skönt. Då slapp man detta sista tunga pass. Dels längtar man ju ihjäl sig, och dels blir det ju tyngre och tyngre ju närmare man kommer. Eller saken är att jag egentligen gör allt på precis samma sätt (nackdelen med att känna sig toppen) som alltid under dagen, och sedan när kvällen kommer så slår tröttheten till. Står i appen att man ska tänka på att vila mycket, men jag har så svårt för det. Ja, ja, det är bara att hålla ut. Men faaaan om jag går över alltså, det pallar jag inte!!!
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback