Fullt upp!

 
 
Det är rätt mycket som händer nu. Jobbar 100 % igen (eller ja, det har jag ju gjort hela tiden egentligen, men nu är jag även på plats 100 %). Tar ett tag att vänja sig vid detta. Man är hemma så sent och efter middagen så går det så snabbt tills nattningen av Ivano. Sedan har man typ en kort stund själv i soffan och så är dagen till ända. Galet!
 
Ligger ju efter med att lägga ut Babybumpen för vecka 35. Får se om jag hinner (läs orkar) ikväll eller de närmaste dagarna. I värsta fall kommer den samtidigt som vecka 36 ha ha.
 
Annars så försöker vi nog alla vänja oss vid tanken på att vår lilla skrutt går på dagis! Det går bättre och bättre för varje dag han är där, men det är fortfarande mycket gråt vid lämningarna. Sedan säger fröknarna att det går över ganska så fort och att han tar för sig mer och mer för varje dag som går. Men Ivano vägrar fortfarande äta där (nu dricker han i alla fall en flaska välling, det ville han inte heller ha i början) och somnar helst sittandes eller i famnen på fröken. Han håller hårt i sin snutte också, så helt avslappnad är han ju verkligen inte ännu. Stackars liten ♥
Vi har därför valt att inte ha honom där hela dagar (07-16) som tanken var ifrån början, utan nu går han max 5 timmar om dagen. Förra veckan jobbade jag kortare dagar och denna och nästa vecka jobbar D 50 %. Sen kör jag kortare dagar igen min sista jobbvecka. Veckan efter det går jag hem igen, men kommer ändå ha kvar Ivano på dagis. Lika bra när han väl börjat.
 
 
 
En Officelfie!
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback