Den där Ernst

 
 
Idag är det 6:e december och imorse fick nog många barn besök av S:t Nikolaus (eller Nikolaja som vi säger). Förra året skrev jag mer om traditionen S:t Nikolaus (läs HÄR), just för att det inte är så vanligt här i Sverige. Ute i Europa firas det dock nästan överallt.
Nästa år kommer vår skrutts lilla stövel stå på fönsterbrädan. Åhh, vad vi längtar! Imorse stod dock en stor stövel i fönstret, nämligen Ds (lika bra att börja öva tänkte jag igår). När vi vaknade frågade jag varför han hade ställt fram sin, eftersom han inte är liten ha ha. Han var lite chockad och vägrade låta mig ta kort på honom. Hysteriskt roligt. Han var i alla fall nöjd med sin lilla present. Själv hoppas jag att Nikolaja bara är lite sen med min och att det står en och väntar på mig när jag kommer hem från jobbet idag (HINT till min andra hälft), men känner jag D rätt så gör det nog det ♥
 
Såg ni Jul med Ernst igår? Vilket underbart program. Hur kan man inte älska Ernst? Vilket underbart hus och vad fint det blev när han tände julbelysningen. Höll ju på att smälla av när jag såg det. Annars älskade jag äppelpyramiderna och äppelgranen. För att inte tala om frukosten och julgodiset. Längtar redan till nästa avsnitt.
 
 
 

 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback